Jeugdwerker Forum
9 september 2010, 03:51:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuwe spammaatregelen Jeugdwerker Forum!
KLIK HIER voor meer info!

Startpagina   Help Zoek Leden Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Antwoord  |  E-mail dit topic  |  Print  
Auteur Topic: Cursussen in Vlaanderen  (gelezen 4065 keer)
Monitor worden.be
www.be

Geslacht: Man

www.monitorworden.be

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 14 januari 2007, 16:24:27 »
Antwoord met citaatCitaat

Stel hier je vragen over cursussen in Vlaanderen.
Welke organisatie? Hoeveel kost een cursus? Welke cursus is het beste voor jou?
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

Voeg je evenement toe op: - - -http://www.fuif.be- - -http://www.monitorworden.be
sofietje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15 september 2008, 08:45:06 »

als ik met de cm wil meegaan als monitor is dan mijn attest dat ik bij de chiro behaalde voor animator voldoende?
MabadosS
Webmaster / Administrator

www.jeugdwerker.be

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 16 september 2008, 21:24:02 »

Nee, je zult een instapcursus moeten volgen.

Deze duurt maar een weekend en laat je vooral kennismaken met het reilen en zeilen binnen Kazou (CM).

Marleen
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 3 februari 2009, 16:02:47 »

Nee, je zult een instapcursus moeten volgen.

Deze duurt maar een weekend en laat je vooral kennismaken met het reilen en zeilen binnen Kazou (CM).

da s dus de reden dat ik nooit ben meegeweest met de CM. Ik had al 2 keer een animatorcursus gevolgd (een keer gewoon, heb toen mijn attest gehaald en zo, en nadien nog eens voor de lol - bij crefi), k had echt geen zin om nog eens een keer van nul te beginnen, zeker omdat ik geen zestienjarige meer was toen...
MabadosS

www.jeugdwerker.be

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 4 februari 2009, 22:37:23 »

da s dus de reden dat ik nooit ben meegeweest met de CM. Ik had al 2 keer een animatorcursus gevolgd (een keer gewoon, heb toen mijn attest gehaald en zo, en nadien nog eens voor de lol - bij crefi), k had echt geen zin om nog eens een keer van nul te beginnen, zeker omdat ik geen zestienjarige meer was toen...

Kan ik enigzins inkomen, maar aan de andere kant is het wel handig dat je een beetje op de hoogte bent van hoe het er aan toe gaat in Kazou (CM).

Het instapweekend is dan ook niet echt een animatorcursus, want indien je het instapweekend volgt gaan ze er vanuit dat je al animator bent.
De instapcursus heeft meer als doel om de hele structuur en manier van werken van Kazou uit te leggen.

Maar ik begrijp ook wel dat velen er tegenop zien om nog maar eens een 'cursus' te volgen.

Britt
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 4 maart 2009, 11:56:40 »

Wanneer zijn deze instapcursussen juist in Brugge?

mvg,
Britt
MabadosS

www.jeugdwerker.be

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 4 maart 2009, 17:31:35 »

Wanneer zijn deze instapcursussen juist in Brugge?

mvg,
Britt

De instapcursus gaat door dit weekend.

Laurens
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 2 januari 2010, 13:27:14 »

Goeiedag

Ik had graag ook deze instapcursus gevolgd. Ik vraag me wel af of ik aan de voorwaarden voldoe.
Mijn situatie:
Ik heb geen attest van moni en ik heb dan ook geen echte ervaring als moni. Ik ben wel jaren in verschillende jeugdbewegingen (ksa, kaj, +13) geweest. Ik heb ook tamelijk veel jongere neefjes en nichtjes, dus ik kan wel goed met kinderen om.
Momenteel zit ik in mijn eerste jaar geneeskunde. Dus mn enige hoop moet ik dan waarschijnlijk halen dat de mensen van kazou de opleiding geneeskunde als een socio-culturele of pedagogische opleiding zien. Zijn ze daar strikt in?
Als arts moet je natuurlijk wel goed met kinderen kunnen omgaan en in hogere jaren in de opleiding zijn er vakken die louter over communicatieve vaardigheden gaan.
Zou ik aan de voorwaarden voldoen?

alvast bedankt
MabadosS

www.jeugdwerker.be

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 2 januari 2010, 13:55:14 »

Goeiedag

Ik had graag ook deze instapcursus gevolgd. Ik vraag me wel af of ik aan de voorwaarden voldoe.
Mijn situatie:
Ik heb geen attest van moni en ik heb dan ook geen echte ervaring als moni. Ik ben wel jaren in verschillende jeugdbewegingen (ksa, kaj, +13) geweest. Ik heb ook tamelijk veel jongere neefjes en nichtjes, dus ik kan wel goed met kinderen om.
Momenteel zit ik in mijn eerste jaar geneeskunde. Dus mn enige hoop moet ik dan waarschijnlijk halen dat de mensen van kazou de opleiding geneeskunde als een socio-culturele of pedagogische opleiding zien. Zijn ze daar strikt in?
Als arts moet je natuurlijk wel goed met kinderen kunnen omgaan en in hogere jaren in de opleiding zijn er vakken die louter over communicatieve vaardigheden gaan.
Zou ik aan de voorwaarden voldoen?

alvast bedankt

Ik denk dat je zeker voldoet hoor.
Neem best contact op met kazou.
Indien het voor verbond brugge is, kun je mailen naar kazou.brugge [AT] cm.be => indien niet, best eens surfen naar www.kazou.be om de contactgegevens te zoeken van het verbond in je buurt.

Laurens
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 2 januari 2010, 16:17:39 »

Dank je voor de snelle reactie. Ik zit bij het verbond van Roeselare-Tielt, maar ze hebben me daar gezegd dat voor heel West-Vlaanderen er maar 1 instapcursus doorgaat en dat die door Brugge wordt georganiseerd. Ik zal zo snel mogelijk eens mailen of bellen naar kazou brugge.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Antwoord  |  E-mail dit topic  |  Print  

Ga naar: